Pragniemy poinformować, że od 27 maja br. można wnioskować o nową premię powodziową. Jest to instrument wsparcia dla właścicieli i zarządców budynków wielorodzinnych, które zostały uszkodzone na skutek powodzi.
Limity dofinasowania przedsięwzięć remontowych wynoszą odpowiednio:
- 70 proc. kosztów remontu, jeżeli remontowany jest budynek wielorodzinny, w którym wszystkie lokale mieszkalne wchodzą w skład mieszkaniowego zasobu gminy lub społecznego zasobu czynszowego,
- 50 proc. kosztów przedsięwzięcia w przypadku pozostałych budynków wielorodzinnych, a jeżeli taki budynek jest wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się na wpisanym do rejestru zabytków obszarze poziom wzrasta do 60 proc.
Premia powodziowa działa niezależnie od innych źródeł finasowania, nie musi być powiązana z żadnym produktem kredytowym. Aby móc skorzystać ze wsparcia, należy wykazać, że poziom uszkodzeń budynku, powstały na skutek powodzi, obniżył jego wartość o co najmniej 5 proc.
Premia powodziowa wchodzi na stałe do oferty dofinansowań z Programu TERMO. Obecnie przedmiotem tej propozycji jest wsparcie remontów budynków, które ucierpiały na skutek powodzi we wrześniu 2024 r. – wnioski można składać do 27 maja 2026 r.
W przyszłości będzie można skorzystać z tej premii w sytuacji potrzeby likwidacji innych zdarzeń powodziowych – wnioski będzie można składać w terminie nie dłuższym niż rok, licząc od dnia uszkodzenia budynku wielorodzinnego.
Podstawowym warunkiem uzyskania premii powodziowej jest audyt remontowy, który inwestor dołącza do wniosku o jej przyznanie. Zachęcamy Państwa do aktywnego uczestnictwa w realizacji potrzeb inwestorów w zakresie sporządzenia audytu remontowego.
Więcej informacji na temat premii powodziowej, w tym informacje dla audytorów znajduje się na stronie BGK.
Źródło: BGK